Relateret viden
Her kan du se de seneste nyheder, høringssvar og materialer om samme emne.
En undersøgelse fra 2013, som Børnerådet har foretaget blandt 1.900 skoleelever i 7.-10. klasse i Roskilde Kommune, viser, at dårlig stemning i klasseværelset koster på læringen.
Læs undersøgelsenJeg lærer mere, hvis der er en god stemning i klassen
Ni ud af ti elever i folkeskolens udskoling er enige i, at de lærer mere, hvis der er en god stemning i klassen. Det viser en undersøgelse, som Børnerådet har gennemført blandt 1.914 udskolingselever i Roskilde Kommune.
For langt størstedelen af børnene i undersøgelsen er god trivsel i klassen vigtig, for at de kan lære noget. Undersøgelsen viser, at børn, der oplever skolen som lærerig, også i højere grad oplever at have flere venner, og at det er rart at gå i skole.
Børnenes oplevelse af at social trivsel og læring går hånd i hånd, er vigtig viden forud for en stor reform af folkeskolen. Undersøgelsen sender et vigtigt signal om, at skolen ikke kun må opfattes som et fagligt projekt: Faglighed og trivsel kan ikke skilles ad.
Fejl ved indlæsning af Partial View script (fil: ~/Views/MacroPartials/Faktaboks.cshtml)Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp til at finde noget bestemt.
Kontakt os